خبر فوری

قدس آنلاین/ علی محمدزاده : رئیس هیأت مدیره پدیده شاندیز گفت: حفظ حقوق سهامداران، اولویت نخست و تأمین منابع برای پرداخت طلب سهامداران معسر شرکت، اولویت ویژه هیأت مدیره جدید است.

تأمین منابع برای پرداخت طلب سهامداران «پدیده» اولویت ویژه است

عباس محتاج در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در حال حاضر اساسی‌ترین نیاز این مجموعه ایجاد و حفظ آرامش روانی هم در درون شرکت و هم در بین سهامداران است.
وی افزود: فضای ملتهب و نبود تمرکز در مجموعه‌های اقتصادی ارزش کاهنده دارد و نه تنها به بهبود اوضاع کمک نخواهد کرد که زمینه ساز خسارت‌های دیگری می‌شود که هزینه‌های بیشتری برای مجموعه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ما به سهامدار عصبانی شرکت هم حق می‌دهیم که از بلاتکلیفی شاکی باشد، ولی باید سهامداران هم به هیأت مدیره جدید فرصت بدهند تا برای آنکه تصمیمات درستی بگیرد، ابتدا اطلاعات دقیق را به دست آورد.
محتاج گفت: براساس تصمیمات گرفته شده در سطح ملی، مقرر شده است تا دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکلات و بهبود وضعیت حاکم همکاری لازم را داشته باشند، به طور مثال به منظور جلوگیری از شایعات مختلف در جامعه و متمرکز کردن تصمیمات در حوزه قضایی، مقرر شده تا همه پرونده‌ها و شکایات شرکت در شعب خاص در دادگستری خراسان رضوی تجمیع و رسیدگی شوند.
همچنین به منظور ایجاد فضای مطلوبتر برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های شرکت، تبلیغات بخش‌های مختلف شرکت مجاز است و تنها در حوزه فروش سهام ممنوعیت داریم.
رئیس هیأت مدیره پدیده شاندیز افزود: استقرار ستادی که مجموعه را اداره کند، مأموریت بعدی است که در حال شناسایی افراد هستیم و بزودی معرفی خواهند شد.
محتاج ادامه داد: حتی مقرر شده است، مسؤولان در حوزه‌های مختلف از انجام مصاحبه‌هایی که در ملتهب شدن وضعیت تأثیر دارد، خودداری کنند و اگر مباحثی مطرح است، اجازه بدهند در محاکم رسیدگی و حل و فصل شود.
البته این به معنای نگفتن حقایق نیست، اما هر آنچه که باید گفته می‌شده در طی دو سال اخیر بارها گفته شده و تکرار برخی چیزها تنها موجب نگرانی بیشتر مردم می‌شود و بهتر است راه‌حل‌ها را بگوییم.
وی اظهار داشت: بر همین اساس لازمه اصلی هر نوع تصمیمی در این مجموعه، داشتن اطلاعات دقیق از دارایی‌ها، بدهی‌ها، سهامداران و پروژه‌هاست، لذا هیأتی تشکیل شده برای بررسی قیمت کارشناسی و ارزش واقعی دارایی‌های شرکت که در نهایت براساس آن قیمت واقعی سهام مشخص خواهد شد.
وی گفت: وظیفه هیأت مدیره فعلی در این مرحله تطبیق موارد اعلامی در نتایج کارشناسی صورت گرفته در یک سال گذشته با وضعیت موجود است و با وسواس ویژه‌ای این بررسی‌ها صورت خواهد گرفت تا حقوق سهامداران به صورت کامل حفظ شود.
محتاج اظهار داشت: همان گونه که همگان می‌دانند، پدیده در حوزه‌های مختلف مشکلاتی دارد، اعم از بدهی به سهامداران، سررسید تسهیلات بانکی، بدهی به پیمانکاران، شکایات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و در حال حاضر نبود نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل پدیده است، لذا جذب سرمایه‌گذار و تأمین نقدینگی اولویت ستاره‌دار هیأت مدیره است، اما این امر نیازمند اعتمادسازی است که تلاش می‌کنیم به هر نحو ممکن پاسخ شفافی برای پرسش‌های سرمایه‌گذاران داشته باشیم، چرا که مأموریت ما فعال کردن این شرکت و تمام پروژه‌های زیرمجموعه آن است و هیأت تصفیه نیستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقروض IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    4 0
    دروغ تا کی؟
  • مجتبی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اینهای که گفتید به قول خودتان 2 سال است همه دارند می گویند وهمه حفظ هستیم, واقعا 2 سال زمان کمی بوده. با ید به شما عزیزان دلسوز از ته دل خسته نباشید گفت که اینقدر به فکر مردم هستید ، خداوند اجرتان را چندین برابر کند